۳ مورد از بهترین چشمه های آب گرم جهان
نوشته شده توسط : لادر

هنگامی که آب گرم از سطح زمین عبور می کند، چشمه های حاصل از آنها شگفت انگیز ترین شگفتی زمین را رقم میزند. برای قرن ها، این آب های دارای مواد  غنی و مواد معدنی به طور طبیعی بوده اند

در ادامه به ۳ مورد از این چشمه های آب گرم که مشهورترین چشمه های آب گرم جهان هستند می پردازیم

پاموک کاله ، دنیزلی ، ترکیه

استخرهای ۱۷ گانه پاموککلای (“قلعه پنبه” در ترکی) به اندازه آبشارهای داغ جذاب هستند. ستون های تراورتن سفید (یک نوع سنگ آهک) از شهر دنیزلی را به ارث برده اند ودرجه آب این استخر های آب داغ نیز تا ۳۵ درجه سانتی گراد میرسد. برای محافظت از یکپارچگی خود، این استخرها برای افراد غیر مجاز هستند، اما هنوز می توانید استخرها را از مسیر پیاده روی در نزدیکی خود مشاهده کنید.

خیر گانگا ، هند

با شروع از روستای برشنی در دره پاراوتی زرق و برق دار، حدود ۳-۴ ساعت طول می کشد تا به این چشمه های آب گرم برسید. اما به اندازه زمان و تلاش لازم برای رسیدن به خیرگنگا ارزش دارد که این مسافت را طی کنید، به ویژه هنگامی که شما می توانید بلافاصله در استخر حمام کنید و دیدگاه های اطراف هیمالیا را ببینید .

جزیره فریب ، قطب جنوب

جزیره فریب یک ترانه ی  آتش است، جایی که یک آتشفشان فعال زیردریایی، در وسط جزیره ی شتلند جنوبی یخ زده قطب جنوب شکل گرفته است. جزیره گرما را در زیر سطح پنهان نگه می دارد، به طوری که بازدید کنندگان اغلب در سواحل شن و ماسه مشغول حفاری می شوند تا گرمای زمین گرمایی را پس از درگیری قطبی در دریا احساس کنند. و در حالی که هیچ “رسمی” چشمه های گرم وجود دارد، چشمه های حرارتی در امتداد خط ساحلی Pendulum Cove وجود دارد که می تواند به دمای ۷۰ درجه سانتیگراد برسد. هنگامی که این آب گرم با آب سرد اقیانوس مخلوط می شود، شما خودتان یک وان حمام طبیعی داریدو میتوانید در آن زندگی کنید.

 

منبع : وان و جکوزی لادر





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: